На 3 юли за осми пореден път ще бъдат връчени наградите "Заедно" на Фондация „Работилница за граждански инициативи“. Те имат за цел да представят отношението на гражданите, организациите и медиите в България към дарителството - дали са разпознаваеми социалните каузи, както и дали гражданските организации успяват да привлекат обществена подкрепа. Председател на журито от експерти е Омбудсманът на Република България, г-н Константин Пенчев, а ето и но минираните кампании в петте категории:

  • Най-добра кампания на неправителствена организация: - Младежка банка Ямбол, с кампанията „Вяра в твоите мечти“. Младите хора от Ямбол са събрали повече от 12 000 лв. чрез разнообразни събития от благотворителни състезания до иновативни и забавни нововъведения като спийд дейтинг и фейс пейнтинг. - Сдружението на възпитаниците на Стопански факултет на СУ „Св. Климент Охридски“, за кампанията Ежегоден алумни бал Сдружението работи за създаване на устойчиви отношения между бизнеса и образованието, а по време на тази кампания събраните средства са над 20 000 лв. - Национален алианс за работа с доброволци, за кампанията „Да осигурим работа на 15 мъже с умствени увреждания“. В рамките на 1 месец, през платформата на GlobalGiving кампанията успява да набере 5 200 долара, които да се използват за създаване на „Ателие за трудова терапия“ за възрастни хора с умствена изостаналост.
  • Най-добра кампания: - Банка Пиреос България / УНИЦЕФ, Партньорска програма в подкрепа редовно дарителство „БЛАГОДЕТЕЛ“ на УНИЦЕФ България. Ако сте картодържател на дебитна или кредитна карта на банката при нейното използване дарявате средства за различни проекти на УНИЦЕФ. - "За България“, за платформата „За България - Добрите идеи заслужават подкрепа!” Само в рамките на шест месеца платформата помогна на 15 проекта да наберат средства за различни каузи от индивидуални дарители. - Виваком, „Операция Жълти стотинки 2012” Дарителската кампания продължава 2 месеца и се организира за трета поредна година като набира средства осигуряващи едно по-добро бъдеще за българските деца и по-добра гражданска информираност.
  • Най-ефективна кампания: - Фондация „Подарете книга”, за кампанията „Дом като дом" По време на кампанията бяха събрани близо 7 000 лева, с които се ремонтираха и преобразиха стаите в Дом за деца лишени от родителска грижа в Берковица. - Платформа „За България“, за кампанията „Добрите идеи заслужават подкрепа“. Само в рамките на шест месеца платформата помогна на 15 проекта да наберат средства за различни каузи от индивидуални дарители. - Сдружение с нестопанска цел „Дива България“, за кампанията „Засади дърво, помогни си сам“. Кампанията в град Елхово дава възможност на хора, желаещи да засеят, отглеждат и ползват продукцията на своя лична овощна градина.
  • Най-добро сътрудничество между бизнес и НПО: - Загорка АД / Обществен дарителски фонд Стара Загора, за дарителската кампания на „Загорка“ АД За развиване на дарителската програма „Създаваме по-добро бъдеще“, която подкрепи на близо 20 проекта в сферите здраве, околна среда и образование. -Банка Пиреос България / УНИЦЕФ, за Партньорска програма в подкрепа редовно дарителство „БЛАГОДЕТЕЛ“ на УНИЦЕФ България Чрез създаване на специални дарителски кредитни и дебитни карти се дава възможност на картодържателя да дарява в подкрепа на различни проекти на УНИЦЕФ. До момента набраните средства са над половин милион лева. - Societe Generale Експресбанк / Българска хранителна банка, за кампанията „ВИТАМИНА” В рамките на кампанията повече от 25 тона свежи плодове и зеленчуци са стигнали до различни деца и младежи, които живят в бедност.
  • Частен дарител с кауза (за физически лица): - Станислав Георгиев, за дейното му участие и дарените средства в „1000 километровия благотворителен маратон до Букурещ и обратно“. - Румяна Манкова, за кампанията „С рак във време на криза“ Благодарение на нейното дарение бе закупена апаратура за лимфодренажен масаж и дарен на Бургаския онкологичен център. - Кольо Йорджев, за кампанията „За Габрово” Подкрепил повече от 10 инициативи свързани с Габрово, дарявайки над 10 000 лв. лични средства.

По традиция връчваме и медийните награди „Заедно“, чрез които отличаваме медиите, допринесли най-много за разискване и решаване на различни социални проблеми, развитие на дарителството и други. Номинираните в категория Електронна медия са:

- БНР – Медията, която чрез своите журналисти проявява задълбочен интерес към процесите на гражданския сектор.

- Дарик радио – за предаването „Кой говори” и журналистическия тандем Пролет Велкова – Нина Александрова, които в поредица предавания предлагат дискусии по важни за дарителите теми.

- Mediapool – за критично, аналитично и последователно отразяване на теми, свързани с дарителството и отсъствието на държавата от политики, поощряващи дарителите.

- Bulgaria OnAir – Медията е сред малкото, които разглеждат темата за корпоративната социална отговорност и присъствието й в медиите.

- Дойче веле – за нестандартни, често провокативни позиции и гледни точки, на различни автори по теми, свързани с гражданско общество и благотворителност.

Печатна медия:

- Вестник „Капитал“ – за темата на броя „SMS вместо здравна реформа“ и поредица текстове, свързани с процеси в гражданското общество и новия образ на „протестиращия човек.

- Вестник „Сега“ – за текстове свързани с дарителството и гражданското общество: „Правителството раздава 10 млн. лв. на НПО по свое усмотрение“ на Галя Горанова, „Зад инициативата висящи кафета прозира какво ли не“ на Ясен Бориславов, както и материали, свързани с хора в неравностойно положение.

- Вестник „Труд“ – за организиране на дискусия по темите на дарителството под егидата на президента Росен Плевнелиев и за поредица от публикации, свързани с практиките на корпоративно дарителство.

Журналист от електронна медия:

- Мартина Бозукова, Mediapool – за поредица текстове, свързани с различни аспекти на благотворителността

- Надежда Цекулова, програма Хоризонт, БНР – след активната й позиция по отпадане на лимита за лечение на деца, наложен на Фонд за лечение на деца в чужбина, сега тя е прехвърлила критичността си към Комисията за лечение в чужбина.

- Цвета Шопова, програма „Христо Ботев” на БНР, за работата й по теми като: корпоративна социална отговорност и благотворителност за възрастни хора, деца, младежко развитие, образование.

- Савелина Савова, БНР – за поредица от 7 предавания в „Хоризонт до обед” , отразяващи местни граждански инициативи.

- Радостина Билярска, програма Хоризонт на БНР за на репортажите й по инициативата „Избери, за да помогнеш“ - Юлия Иванчева, Дневник.bg за поредица текстове, свързани със „събуждането на гражданското общество“ и промените, които се случват.

Журналист от печатна медия:

- Люба Йорданова, вестник „Капитал“ за редица материали свързани с дарителството В България, проблемите в държавната политика и Фонд за лечение на деца.

-Дина Христова, вестник „Сега“, затова, че тя проявява истинска съпричастност към каузата за подобряване качеството на живот на хората с интелектуални затруднения.

- Елица Николова, списание "Мениджър" за историите на чужди филантропи и хора, които чрез иновативни механизми инвестират в обществото, за текстове с фокус върху споделянето като ценност.

Сред получените номинации тази година има новаторски кампании за набиране на средства, провеждани за първи път в страната. Безспорно такава кампания е благотворителното състезание с охлюви Всяко нещо с времето си, чиято основна цел е да популяризира Целите на хилядолетието за развитие. Новаторски е и ултра маратонът от 1000 км между Букурещ и София, проведен в периода 10-19 ноември 2012 по трасето Букурещ – София – Букурещ. Любопитно е да се отбележи и че за първи път в категория Най-добро сътрудничество между бизнес и НПО има номинация за сътрудничество между едно НПО и няколко компании, както и кампания, която е набирала средства чрез международна платформа. За първи път има и номинация, в която кампанията е насочена към осигуряване на регулярни дарения от физически лица.